اول کانسیلر بزنیم یا پنکیک

امتیاز دهید

کانسیلر یک محصول آرایشی است که برای پوشاندن نقص‌ها و عیوب پوست مانند لکه‌ها، جای جوش‌ها، تیرگی دور چشم و غیره استفاده می‌شود. کانسیلرها معمولاً رنگ‌دانه‌های بیشتری نسبت به پنکیک دارند و پوشش‌دهی بالاتری ارائه می‌دهند. کانسیلرها را می‌توان به صورت مایع، کرمی، استیکی و پودری یافت.

پنکیک یا کرم پودر یک محصول آرایشی است که برای یکنواخت کردن رنگ پوست و ایجاد بستر مناسب برای سایر محصولات آرایشی مانند رژگونه، برنزر، هایلایتر و غیره استفاده می‌شود. پنکیک‌ها معمولاً رنگ‌دانه‌های کمتری نسبت به کانسیلر دارند و پوشش‌دهی کمتری ارائه می‌دهند. پنکیک‌ها را می‌توان به صورت مایع، کرمی، فشرده و پودری یافت.

به طور کلی، ترتیب استفاده از کانسیلر و پنکیک به نوع و نیاز پوست و همچنین سلیقه شخصی بستگی دارد. اما برخی از نکات را می‌توان در نظر گرفت:

  • اگر پوست شما نقص‌های زیادی ندارد و فقط می‌خواهید رنگ پوستتان را یکنواخت کنید، می‌توانید فقط از پنکیک استفاده کنید و نیازی به کانسیلر نداشته باشید.
  • اگر پوست شما نقص‌های زیادی دارد و می‌خواهید آنها را کاملاً پوشانده کنید، می‌توانید اول از کانسیلر روی نقص‌ها استفاده کنید و سپس از پنکیک روی کل پوستتان استفاده کنید. این روش باعث می‌شود که پوشش‌دهی بیشتری داشته باشید و نقص‌ها کمتر دیده شوند.
  • اگر پوست شما نقص‌های متوسطی دارد و می‌خواهید آرایشتان طبیعی و سبک باشد، می‌توانید اول از پنکیک روی کل پوستتان استفاده کنید و سپس از کانسیلر روی نقص‌ها استفاده کنید. این روش باعث می‌شود که پوشش‌دهی مناسبی داشته باشید و نقص‌ها کمتر مشخص شوند.

قیمت پنکک

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

احتمالا این مقالات هم برای شما جذاب باشد